14-06-2010, 01:25 PM
Cum intrebarea asta o intalnesc din ce in ce mai des si nu se sfieste nimeni sa polueze thread-urile altora , va dau eu un raspuns / solutie !
-Pentru absolut orice tip de motor care are curea si nu lant la distributie , se RECOMANDA schimbarea kit-ului de distributie odata la 60.000Km sau maxim 4ani !!!!
-Pentru motoarele cu distributie pe lant , se recomanda schimbarea lantului la MAXIM 160.000Km
-Uleiul din cutie ar trebui schimbat cam la 140.000Km (verifica mai intai care este producatorul uleiului din cutie , tipul de ulei si recomandarile producatorului)
-"De ce kit si nu doar curea"
Este recomandat schimbarea intregului Kit de distributie , pentruca acesta include si rola intinzator.
Rola intinzator este o rotita de metal sau teflon care are 2 rulmenti.Acesti rulmenti , la o rola veche se pot gripa (bloca) avand ca rezultat uzarea curele de distributie si ruperea acesteia.
*Deasemeni este recomandat sa schimbati si pompa de apa daca aceasta este antrenata deasemeni de cureaua de distributie.
-"de ce"
Pompa de apa , de regula este garantata cam cat cureaua de distributie.
In consecinta , dupa schimbarea curele de distributie , se poate sa apara "scurgeri" , "pierderi"
****COONSECINTE*****
Daca distributia nu este schimbata la timp , cureaua se poate rupe avand ca urmari:
-Fisurarea / ruperea axului cu came
-Strambarea / indoirea / ruperea supapelor
-Pistoane strambe / sparte
-Biele strambe
Concluzia este ca, in mare iti cam iei adio de la motor!
Succes tuturor
-Pentru absolut orice tip de motor care are curea si nu lant la distributie , se RECOMANDA schimbarea kit-ului de distributie odata la 60.000Km sau maxim 4ani !!!!
-Pentru motoarele cu distributie pe lant , se recomanda schimbarea lantului la MAXIM 160.000Km
-Uleiul din cutie ar trebui schimbat cam la 140.000Km (verifica mai intai care este producatorul uleiului din cutie , tipul de ulei si recomandarile producatorului)
-"De ce kit si nu doar curea"
Este recomandat schimbarea intregului Kit de distributie , pentruca acesta include si rola intinzator.
Rola intinzator este o rotita de metal sau teflon care are 2 rulmenti.Acesti rulmenti , la o rola veche se pot gripa (bloca) avand ca rezultat uzarea curele de distributie si ruperea acesteia.
*Deasemeni este recomandat sa schimbati si pompa de apa daca aceasta este antrenata deasemeni de cureaua de distributie.
-"de ce"
Pompa de apa , de regula este garantata cam cat cureaua de distributie.
In consecinta , dupa schimbarea curele de distributie , se poate sa apara "scurgeri" , "pierderi"
****COONSECINTE*****
Daca distributia nu este schimbata la timp , cureaua se poate rupe avand ca urmari:
-Fisurarea / ruperea axului cu came
-Strambarea / indoirea / ruperea supapelor
-Pistoane strambe / sparte
-Biele strambe
Concluzia este ca, in mare iti cam iei adio de la motor!
Succes tuturor