Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kit xenon
#1
Salut,
Am un Toledo 2007, 1.9TDI/105CP si, pentru ca circul destul de mult noaptea, am ajuns sa nu mai fiu multumit cu becurile halogen originale. Pentru ca am vazut pe drumurile noastre alte Set-uri cu xenon, am intrebat la ultima revizie daca exista asa ceva si pentru Toledo si daca ei, Dona Constanta, in mod specific, pot instala kit-uri xenon. Raspunsul a fost afirmativ dar la vremea respectiva am lasat-o moarta, fara sa cer alte detalii. Acum mi s-a pus iar pasareaua si, cautand dealeri de kit-uri xenon, am dat si de ceva referinte la legislatie (omologare RAR, spalator de faruri, autoreglaj, etc). Acum intrebarile si nedumeririle mele:
- Exista din fabrica Seat-uri cu xenon, deci omologate de RAR? (spalator de faruri si autoreglaj ca la carte)? Mentionez ca farurile mele arata, din exterior, la fel ca cele de pa Altea, spre exemplu. Sau toate Seat-urile pe care le-am vazut eu purtand xenon aveau kit aftersale?
- daca pun kit xenon, cat de tare va tipa Garcea? ...pentru ca nu vad nimic in talon care sa indice tipul farurilor
- daca pun kit xenon, ce aleg, 35W sau 55W ca becurile originale?
- daca cineva si-a instalat, aftersale, kit xenon este rugat sa spuna cat de tare reuseste sa-i dejanjeze pe ceilalti participanti la trafic Smile

Modificarile pe care doresc sa le aduc masinii vizeaza functionalitatea si nu aspectul... chiptunning si faruri in primul rand... cand o aduna un numar suficient de mare de zgarieturi, la stilul meu, nu deceniul asta, sper sa nu fiu ajutat de cineva "binevoitor", poate ma voi gandi si la alta culoare decat negru.

Placere in condus!


Mda, dupa ce m-am mai documentat, am ajuns la urmatoarele concluzii: La Seat-urile actuale exista optiune bixenon OEM, dar costa peste 700eur, banuiesc ca daca il pun in service autorizat n-o sa fie in nici un caz mai ieftin... Nu este vorba numai de kit-ul in sine, becuri + balasturi ci si de faruri. Un alt dezavantaj al xenonului este spectrul de emisie neechilibrat, indiferent de temperatura de culoare sau de intensitatea luminii: http://www.danielsternlighting.com/tech/...sions.html Dezavantajul asta, de dragul sigurantei, este compensat NUMAI de o optica proiectata pentru Xe nu pentru halogen. Garcea s-ar putea sa se prinda, s-ar putea sa nu, dar sigur o sa-l manance sa te traga pe dreapta daca simte el ca dai prea tare cu faza de intalnire dupa ciori. Iar la o capota ridicata "benzile adezive" cu care recomanda unii sa prinzi balastul parca nu ar da prea bine... Dar astept si alte pareri...
Răspunde
#2
salut,
eu am pus pe leonul meu instalatie de xenon de 6000K si 50W.nu m-a oprit pana acum garcea si nici nu cred ca va opri pe cineva...sa fim seriosi...cate dacii sau alte masini mai vechi nu vedem in trafic circuland cu un far/stop si de ei nu se ia nimeni???
important e sa reglezi farurile dupa ce le montezi

daca vrei sa iesi din tara cu masina te sfatuiesc sa treci la halogene,se dau amenzi usturatoare pt xenoanele AM
seat leon_1p_2.0tdi_140hp_fr look & cupra grill
Răspunde
#3
Salut

Legat de kiturile de xenon...un lucru este clar. Nici un kit de xenon vandut in Romania nu este legal (sau ma rog omologat). Spun acest lucru in cunostiinta de cauza (am o firma de tuning omologata de RAR- deci cunosc bine legislatia in domeniu).

Revenind la echiparea masinilor cu kit xenon ar fi de spus urmatoarele...exista doua tipuri de faruri...cele cu oglinda (cu bec halogen) si cele cu lupa (cu bec halogen sau cu bec xenon -echiparea OEM).
Farurile cu lupa si xenon de fabrica omologate, au becuri de 35 W si temperatura (culoarea) 3850-4300 K (alb galbuie). In plus acestea au un sistem automat de reglaj pe verticala al farurilor (senzori montati pe punetile fata/spate) si sistem de spalare a farului.
Acesta din urma este absolut necesar deoarece murdarirea farurilor echipate cu bec xenon duce la scaderea foarte puternica a luminii utile prin efectul de intoarcere spre interiorul farului a fasciculului de lumina.
Cum insa intre lege si adevar exista mari diferente...pe strazile din Romania (si nu numai aici) circula foarte multe masini care au montate kituri de xenon pe faruri cu oglinda, in locul becului halogen. Desi lumina rezultata ca urmare a instalarii unui kit xenon este mai mare decat a unui bec halogen, rezultatele nu sunt mai bune. Pentru ca oglinda din bec nu focalizeaza corect fasciculul puternic emis de un bec xenon in consecinta desi lumina rezultata este mai puternica, iluminarea unui far cu oglinda echipat cu bec xenon se face imprastiat pe zone diferite. In cazul unui far cu lupa si bec xenon fasciculul rezultat este puternic si uniform.

Montarea de kituri xenon cu becuri mai puternice, respectiv 50 W si temperatura (culoare) peste 5000 k (de la alb catre albastru la 8-10.000 k) u face decat sa distruga farul si instalatia masinii (caldura prea mare emanata) si sa deranjeze pe ceilalti parteneri de trafic. Lumina albastra de la becurile de 8-10.000k asigura mult mai putina vizibilitate decat cea a becurilor de 3.800 -4.300 K (echiparea OEM). Producatorii becurilor pentru variantele OEM au studiat intens acest aspect astfel ca becurile OEM asigura cea mai corecta si mai buna iluminare indiferent de vremea de afara.

In speranta ca am fost inteles corect...

Cu stima.
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)