Salut,
Am un Toledo 2007, 1.9TDI/105CP si, pentru ca circul destul de mult noaptea, am ajuns sa nu mai fiu multumit cu becurile halogen originale. Pentru ca am vazut pe drumurile noastre alte Set-uri cu xenon, am intrebat la ultima revizie daca exista asa ceva si pentru Toledo si daca ei, Dona Constanta, in mod specific, pot instala kit-uri xenon. Raspunsul a fost afirmativ dar la vremea respectiva am lasat-o moarta, fara sa cer alte detalii. Acum mi s-a pus iar pasareaua si, cautand dealeri de kit-uri xenon, am dat si de ceva referinte la legislatie (omologare RAR, spalator de faruri, autoreglaj, etc). Acum intrebarile si nedumeririle mele:
- Exista din fabrica Seat-uri cu xenon, deci omologate de RAR? (spalator de faruri si autoreglaj ca la carte)? Mentionez ca farurile mele arata, din exterior, la fel ca cele de pa Altea, spre exemplu. Sau toate Seat-urile pe care le-am vazut eu purtand xenon aveau kit aftersale?
- daca pun kit xenon, cat de tare va tipa Garcea? ...pentru ca nu vad nimic in talon care sa indice tipul farurilor
- daca pun kit xenon, ce aleg, 35W sau 55W ca becurile originale?
- daca cineva si-a instalat, aftersale, kit xenon este rugat sa spuna cat de tare reuseste sa-i dejanjeze pe ceilalti participanti la trafic
Modificarile pe care doresc sa le aduc masinii vizeaza functionalitatea si nu aspectul... chiptunning si faruri in primul rand... cand o aduna un numar suficient de mare de zgarieturi, la stilul meu, nu deceniul asta, sper sa nu fiu ajutat de cineva "binevoitor", poate ma voi gandi si la alta culoare decat negru.
Placere in condus!
Mda, dupa ce m-am mai documentat, am ajuns la urmatoarele concluzii: La Seat-urile actuale exista optiune bixenon OEM, dar costa peste 700eur, banuiesc ca daca il pun in service autorizat n-o sa fie in nici un caz mai ieftin... Nu este vorba numai de kit-ul in sine, becuri + balasturi ci si de faruri. Un alt dezavantaj al xenonului este spectrul de emisie neechilibrat, indiferent de temperatura de culoare sau de intensitatea luminii: http://www.danielsternlighting.com/tech/...sions.html Dezavantajul asta, de dragul sigurantei, este compensat NUMAI de o optica proiectata pentru Xe nu pentru halogen. Garcea s-ar putea sa se prinda, s-ar putea sa nu, dar sigur o sa-l manance sa te traga pe dreapta daca simte el ca dai prea tare cu faza de intalnire dupa ciori. Iar la o capota ridicata "benzile adezive" cu care recomanda unii sa prinzi balastul parca nu ar da prea bine... Dar astept si alte pareri...
Am un Toledo 2007, 1.9TDI/105CP si, pentru ca circul destul de mult noaptea, am ajuns sa nu mai fiu multumit cu becurile halogen originale. Pentru ca am vazut pe drumurile noastre alte Set-uri cu xenon, am intrebat la ultima revizie daca exista asa ceva si pentru Toledo si daca ei, Dona Constanta, in mod specific, pot instala kit-uri xenon. Raspunsul a fost afirmativ dar la vremea respectiva am lasat-o moarta, fara sa cer alte detalii. Acum mi s-a pus iar pasareaua si, cautand dealeri de kit-uri xenon, am dat si de ceva referinte la legislatie (omologare RAR, spalator de faruri, autoreglaj, etc). Acum intrebarile si nedumeririle mele:
- Exista din fabrica Seat-uri cu xenon, deci omologate de RAR? (spalator de faruri si autoreglaj ca la carte)? Mentionez ca farurile mele arata, din exterior, la fel ca cele de pa Altea, spre exemplu. Sau toate Seat-urile pe care le-am vazut eu purtand xenon aveau kit aftersale?
- daca pun kit xenon, cat de tare va tipa Garcea? ...pentru ca nu vad nimic in talon care sa indice tipul farurilor
- daca pun kit xenon, ce aleg, 35W sau 55W ca becurile originale?
- daca cineva si-a instalat, aftersale, kit xenon este rugat sa spuna cat de tare reuseste sa-i dejanjeze pe ceilalti participanti la trafic
Modificarile pe care doresc sa le aduc masinii vizeaza functionalitatea si nu aspectul... chiptunning si faruri in primul rand... cand o aduna un numar suficient de mare de zgarieturi, la stilul meu, nu deceniul asta, sper sa nu fiu ajutat de cineva "binevoitor", poate ma voi gandi si la alta culoare decat negru.
Placere in condus!
Mda, dupa ce m-am mai documentat, am ajuns la urmatoarele concluzii: La Seat-urile actuale exista optiune bixenon OEM, dar costa peste 700eur, banuiesc ca daca il pun in service autorizat n-o sa fie in nici un caz mai ieftin... Nu este vorba numai de kit-ul in sine, becuri + balasturi ci si de faruri. Un alt dezavantaj al xenonului este spectrul de emisie neechilibrat, indiferent de temperatura de culoare sau de intensitatea luminii: http://www.danielsternlighting.com/tech/...sions.html Dezavantajul asta, de dragul sigurantei, este compensat NUMAI de o optica proiectata pentru Xe nu pentru halogen. Garcea s-ar putea sa se prinda, s-ar putea sa nu, dar sigur o sa-l manance sa te traga pe dreapta daca simte el ca dai prea tare cu faza de intalnire dupa ciori. Iar la o capota ridicata "benzile adezive" cu care recomanda unii sa prinzi balastul parca nu ar da prea bine... Dar astept si alte pareri...